maanantai 24. marraskuuta 2014

Pellavaa makuuhuoneeseen

Olemme vihdoin saaneet aikaiseksi hankkia uuden sängyn. Poikaystäväni asuu tampereella opiskeluiden takia, joten meillä ei ole ollut hoppua hankkia isompaa sänkyä. Mutta nyt hän olisi muuttamassa tänne, joten päätimme ensitöiksemme hankkia isomman sängyn. Sain vanhemppiltani heidän vanhat patjat, joten enää jäi sängyn rungon osto. 

Olen jo kauan tiennyt minkä sängyn haluan, uutena siihen meillä ei tällä hetkellä ole varaa, joten tori.fi oli oikea paikka josta etsiä. Vihdoin löysimme haluamamme ja tänään se olisi tarkoitus noutaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
En kuitenkaan halua vielä paljastaa mistä sängystä on kyse ;) Siitä kuulette viikolla myöhemmin.

Sängyn hankinnan yhteydessä olen pohtinut päiväpeiton hankintaa. Tällä hetkellä minulla on siis 120 cm sänky, joten vanha päiväpeitto ei menee uuteen 160 cm levyseen sänkyyn. Päätin haluavani pellava päiväpeiton. Haluaisin siis kevyen peiton joka olisi helppo heittää aamuisin vaan sängyn päälle. Pellava olisi siitä hyvä, kun se on jo itsessään aika rouhea joten sitä ei tarvitse ihmeemmiin asetella sängylle, ehkä jopa parempi kun vaan heittää joten kuten, silloinhan se näyttää parhaalta.

Haasteeksi on kuitenkin syntynyt tuo pellavan hinta. Valmiiseen päiväpeittoon varaa ei juuri nyt ole. Joten päätin itse ommella, siltikin hinnaksi tulee melko korkea. Toinen haaste on löytää tarpeeksi leveää kangasta, yleensä kun kankaan leveys on noin 150 cm ja nyt tarvittaisin vajaa 3 metriä leveetä. 

Olen tilannut kangasnäytteitä eri nettisivuilta ja odotan jo kovasti niiden saapuvan, jotta pääsisin vähän hypistelemään ja tekemään päätöksiä. Värivaihtoehtoina olisi valkoinen ja harmaa, ehkä ennemminkin vaaleanharmaa. En halua makuhuoneesta kuitenkaan liian synkkää, olen kuitenkin valkoisen ystävä.


Ylläolevassa kuvassa petausta ei ole tehty laisinkaan. Mutta toihan on aivan ihana! 
Rentoa ja rouheeta.


Tässä taas täysin valkoinen sänky. Itse "pelkään" valkoista vuodetekstiileissä. Esim silloin kun on juuri värjännyt hiukset niin niistä voi tarttua väriä tyynyliinaan.


Tämä harmaa, valkoinen ja beige yhdistelmä on lempparini. Jotenkin niin rauhallinen ja kutsuva.


Olen myös katsonut Ikean pellava valikoimaa. Kankaat ovat jotenkin todella kovan tuntuisia. Olen kyllä joskus ommellut niistä tyynyjä äidilleni lahjaksi. Kangastakin on vielä jäljellä, voisin kokeilla pestä kankaan ja katsoa pehmeneekö siitä. Kankaan hinta ikeassa on kuitenkin vain 7,99 e/m.

Onko jollain kokemusta noista ikean pellava pussilakanoista? Olen harkinnut ostoa, hinta kuitenkin todella hyvä. Olen pitänyt ikean lakanoista, yllättynyt niiden laadusta!

- Elisa

kuvat: ikea.fi, pinterest.com


2 kommenttia:

  1. Pellavalakanat ovat kyllä ihanat. Mun mies värjäsi pyykissä meidän toisen valkoisen pellavapussilakanan vaaleanpunaiseksi. Sain onneksi sen jotenkuten pelastettua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miehet! Onneksi sait pelastettua, varmaan kyllä harmitti. Ostin itse ensimäiset pellavani tossa kuukausi takaperin ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen! On juuri niin ihanat kuin voisin kuvitellakkin, mieskin on ollut tyytyväinen :)

      Poista